Montag, 26. März 2012

1 Overvej hvilke målgruppe, du ønsker at arbejde/iagttage.
Jeg har valgt at iagttage mine venners brug af Facebook og internettet i det hele tagen, da de borgere jeg arbejder med slet ikke bruger internettet.  

2 Hvilke sociale online netværk anvender målgruppen?
Mine venner bruger i i hvert fald rigtig meget Facebook og nogle bruger også MySpace men det er ikke så mange som for et par år siden. Der var et spar stykker som også har brugt studivz eller schuelervz, men dem jeg kender nu bruger dem ikke længere. Videre bruger mange youtube for underholdelse. 
 
3 Overvej spørgsmål som: Hvilket sprog bliver anvendt?
Mine venner snakker helt normal over internettet, men det kan være at de driller hinanden men det gør de også i daglig dagen. De snakker rigtig meget over Facebook, de laver aftaler snakker om sidste weekend eller sender links fra sjove youtube videos.
 
 
4 Overvej hvilke betydning sociale online netværk har for din målgruppe?
For de venner der har Facebook er det rigtig vigtigt, de kan beskæftige sig i timevis med at kigge på skærmen, nogle er endda så langt væk at de slet ikke hører en hvis man stiller dem et spørgsmål. Videre er et ofte stillet spørgsmål:”Kan jeg lige gå i internettet? Jeg synes det kan være mega irriterende men heldigvis
har jeg også mange venner der ikke har Facebook eller bruger det så meget.

5 Overvej også, om du har ændret holdning i løbet af dit arbejde med emnet?
Nej, jeg har ikke ændret holdning. Jeg er ikke den største ven af Facebook og lignende online netværk, men jeg kan også se fordelene. Jeg tror også at det for en vis aldersgruppe næsten er nødvendig at have Facebook for ikke at blive ekskluderet og for at man kan være med i snakken, forstår koderne.

2 Kommentare:

  1. Hej Jan

    Fornuftig beslutning - at betragte din nære omgangskreds :-)

    Jeg bemærkede, at du skrev: "Jeg tror også at det for en vis aldersgruppe næsten er nødvendig at have Facebook for ikke at blive ekskluderet og for at man kan være med i snakken, forstår koderne."

    Hvilken aldersgruppe tænker du her på?

    MVH, Helen

    AntwortenLöschen
  2. Jeg tænker sådan ca på aldersgruppen fra 10 - 16.... Jeg tror at Facebook for en mindre betydning og værdi desto ældre man bliver. Jeg tror at netop i dette alder kan man blive eksluderet fra de andre børn, men også i alderen udover 16 kan det måske for nogen være svært at "være med" vis man ikke kommuniker med de andre unge over FB i fritiden.

    Hilsen Jan

    AntwortenLöschen